معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان:

 استمرار امروز انقلاب اسلامی در دفاع مقدس محقق شد

یاوری گفت: اگر امروز طوفان‌الاقصی اتفاق می‌افتد امام ریشه آن را در دفاع مقدس می‌بیند، جنگ تحمیلی بیداری پاکستان و هندوستان را در پی داشت، استمرار امروز انقلاب اسلامی در جنگ محقق شد، هفته دفاع مقدس با محتوای همین موضوعات است.
کد خبر: ۶۸۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ - 17August 2024

 استمرار امروز انقلاب اسلامی در دفاع مقدس محقق شدبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «احسان یاوری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندر لرستان در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان که امروز (شنبه) در سالن جلسات شماره یک استانداری لرستان برگزار شد، اظهار د اشت: این جلسات برای هماهنگی است، اما جنبه یادآوری نیز دارد که چرا هفته‌ای را به‌عنوان دفاع مقدس تعیین کرده‌اند و آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از برنامه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این موضوع اختصاص دارد و ارتباط مستقیم ایشان با عموم مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به اصول خود برگشته و آنها را بازخوانی کنیم، بیان کرد: چیزی که از دفاع مقدس در ذهن جوانان وجود دارد خیلی کمرنگ است بنابراین برای روایت آن باید به تاریخ رجوع کنیم، در تیرماه سال ۶۷، بعد از حج خونین سال ۶۶ امام خمینی (ره) به‌مناسبت سالگرد این اتفاق و صدور قطعنامه که حال خیلی از رزمندگان را دگرگونی کرده بود پیام مفصلی داشتند، که چند مقوله مهم دارد که دستگاه‌های فرهنگی، متولیان، دانشگاهیان، مدارس و ... باید این اصول را به‌عنوان مبانی اصلی انقلاب ببینند چراکه ستون انقلاب ولایت، رهبری و امام خمینی (ره) است و اصل تفکر اسلامی در فکر امام و رهبری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه مباحث مختلفی در این پیام بیان شده، افزود: مقایسه اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی، چرایی جنگ ما با اسرائیل و ... در این پیام آمده و بعد به موضوع قطعنامه پرداخته و می‌فرمایند کسانی می‌گویند که شما چرا جنگیدید و هشت سال طول کشید و ... که به این سؤالات پاسخ می‌دهند.

یاوری بیان کرد: دفاع مقدس صرفاً زدن چند تا بنر و چفیه و تجلیل نیست، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را شکستیم، در جنگ ریشه انقلاب را محکم کردیم، به مردم جهان و منطقه نشان دادیم علیه ابرقدرت‌ها باید قدعلم کرد، اگر امروز حوثی‌های یمن در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند از ثمره‌ها جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. 

معاون استاندار لرستان ادامه داد: اگر امروز طوفان‌الاقصی اتفاق می‌افتد امام ریشه آن را در دفاع مقدس می‌بیند، جنگ تحمیلی بیداری پاکستان و هندوستان را در پی داشت، استمرار امروز انقلاب اسلامی در جنگ محقق شد، هفته دفاع مقدس با محتوای همین موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد تکریم مقام شهدا و ایثارگران یک امر واجب است که در طول سال باید انجام شود، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس صرفاً تکریم نیست بلکه بازخوانی و اهمیت جنگ است، تجزیه و تحلیل جنگ است که عراق چگونه حمله کرد و اولین خط دفاعی ما چگونه شکل گرفت و جریانات انحرافی چگونه می‌خواستند جلوی انقلاب را بگیرند و ...، باید اینها را برای جوانان بگوییم، زمانی از داشتن یک سیم خاردار محروم بودیم چطور به این حد از علم رسیدیم که به هر چیزی دست پیدا کردیم.

یاوری با اشاره به اینکه جوان با گفتن این مسائل احساس غرور و قدرت می‌کند، بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که یک بار در طول سال پیش می‌آیند، البته همیشه باید به بحث تاریخ دفاع مقدس بپردازیم، اما این یک هفته فرصت طلایی است که می‌توانیم ارزش‌های ناب انقلاب را به نسل جوان و نوجوان خود انتقال دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه همزمانی هفته دفاع مقدس با سالگرد طوفان الاقصی و اتفاقاتی که رخ داده و در حال رخ دادن است را نباید نادیده گرفت، افزود: شهدای مقاومت در سطح بین‌الملل را در اولویت قرار دهیم، بهترین فرصت برای معرفی این شهدا است که امام فرمود این شهدا در امتداد جنگ هستند.

یاوری با اشاره به اینکه بازسازی و مرمت یادمان‌های شهدای گمنام را باید در برنامه داشته باشیم، اظهار کرد: این یادمان‌ها نقطه کانونی و سمبل هستند بنابراین برنامه‌های محوری دفاع مقدس با محوریت مزار شهدای گمنام برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار